Gå till innehåll
måndag 29 december 2025
Sturgeon

Handla av Marindelsbutiken?

Rekommendera Poster

Har någon här handlat av marindelsbutiken (www.marindelsbutiken.com)? Jag är ute efter en rostfri prop, då den nuvarande som skickades med motorn inte är helt exemplarisk, för liten stigning och inte tillräckligt boglyftande. De har blad annat powertechs propellrar som jag i alla fall hört gott om. Deras PTC 3 och PTC 4 skall passa mitt vxl-hus iaf.

Det jag är ute efter är egentligen så goda marchfartsegenskaper (bränsleekonomi, grepp marchhastighet etc), toppfarten är bara sekundär.

Ungefär 32 kn vid 6000 varv och då utnyttjas bara 3/4-delar av gaspådraget. Motorn placerad i sitt näst översta hål. Greppar okej i vattnet och det går att trimma ut hyggligt innan den släpper, men inte alls så bra som jag önskar. Sitter en 3-bladig Apollo 14 1/4 x 17 på just nu.

Ps. hittade även Propellerservice i Göteborg, någon som handlat där. Provade att ringa idag, men inget svar av dessa. Skit att man skall jobba som ett troll i veckorna och när man har tid så har de stängt.

/K

Senast ändrad av Sturgeon | 17 maj 2008 | 14:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testade acceleleration från stillastående i kväll enligt följande:

0 till planing = 5 sek

0-10 kn = 3 sek

0-20 kn = 5.5 sek

0.30 kn = 10.5 sek

Topp = 32 kn.

0-30 skulle nog varit snabbare om inte varvtalstoppet gått i mot slutet ganska rejält.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har handlat utav Marindelsbutiken.  ,  , ,     ffffffff 

En 4-blads prop 14X18 med löfte om att få byta om resultatet inte blev riktigt 100.

Då det saknades lite varv på toppen så blir jag rekommenderad att testa en 14,5X16 , dessa blad lovas att skickas omg.

efter ca 2v ringer jag o frågar vart bladen blivit av , dessa ska vara skickade men kanske har blivit ngt fel..  ett nytt paket lovar de att skicka.

Då inte heller detta kommer fram efter ytterligare en vecka så ringer jag och ber om kolli-nr så att man kolla vart det går snett , de lovar att ringa tillbaka och ge mej kolli-nr samt att skicka ytterligare ett paket.  

Ringer tillbaka gör de inte , och efter ytterligare en vecka ringer jag upp igen och blir bemött med samma visa igen..

kan inte vara lätt o driva företag när posten vägrar leverera paketen , tel operatör vägrar o koppla fram ens samtal och  internet operatören inte levererar svaren på  mottagen e-post..

Hittade dessutom denna historia när jag sökte lite:    http://ockelboklubben.egensajt.se/board/vill-varna-for-oseriost-bat-foretag-marindelsbutiken-t192.html 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter som dom har en hel del paket i omlopp på posten om dom behandlar alla kunder likadantwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tog och skapade en ny tråd om ämnet , kändes inte helt rätt att använda denna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...