iceman356 1 Postad 26 April , 2008 Hej. Jag ska montera på mitt 280 drev i morgon för första gången och undrar om jag kan få några bra användbara tips av er lite mer erfarna ! Och ska man fetta in drivknuten eller ? Mycket tacksam för svar. Mvh/Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 26 April , 2008 Man börjar med en massa tålamod och sedan startar man. Infetta drivknuten - ja, detta gör man med fettspruta i dom små nipplar som sitter inne i knutkorset/drivaxeln. Man fettar sedan in själva axlarna med splins. Montera gummibäljarna och slangen på drevet. Sätt sedan en planka under drevet så att det står i rätt höjd för att monteras och sätt in axeln rakt. Montera sedan axeltapparna i sidan en på var sida Montera sedan övre gummibäljen in i skölden och ta sedan vattenslangen. Sist monterar man den nedre bälgen. Det är nu man bör ha mycket tålamod samt en bra slangmejsel. Montera sist tappen i hjälmen det övre fästet. Lycka till och välkommen ut på sjön. Mvh Seawing Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 26 April , 2008 Monterade mitt eget 280-drev i torsdags. Kolla den här länken, den visar med bilder hur man demonterar drevet. Börja från sista bilden och jobba dig tillbaka till början! http://ockelbo.plars.org/album/drevavmontering/index.php Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iceman356 1 Postad 27 April , 2008 Tack för tipsen ! //Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser