Gå till innehåll
tisdag 07 maj 2024
strober

Trådlöst båtlarm som räcker minst 2-300 m?

Rekommendera Poster

Jag har haft turen att få båtplats endast 200 meter från min bostad. Istället för att larmsätta båten med någon sorts GSM-larm som ringer upp min mobil funderar jag på något (billigare?) som larmar via någon radiofrekvens eller liknande med några hundra meter som räckvidd räcker. Någon som har något tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett par billiga  kommunikationstradioapparater borde kunna duga. Jag såg att de hade nåt på Jula. Där brukar det vara billigt. En batterieliminator för radion hemma. Den på båten kan du ordna så att den vid larm strömsätts så drar den ingen ström annat än vid larm.
Fixa så sändknappen är intryckt hela tiden och förbered dig på snabbutryckning när du får bärvåg. Vill du var a säker på att det är larmet som går kan du köpa en liten summer för ljuslarmpå bil. Summern strömsätts samtidigt vid larm förstås.
 
Vill du slippa springa och konfronteras med tjyven kan du ta en ordentlig tuta så går den ju in i sändaren också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

någon mer färdig/komplett lösning som finns att köpa? tänkte inte sitta och löda själv :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Kolla Clas Olson. Själv har jag använt deras larmcentral 32-5168 tillsamns med trampmatta 32-7768 och Siren 32-2325 i flera år. Men dom har en Larmcentral 32-8071 som ringer upp din telefon, kanske kan funka i båt.

/Zappe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...