Yadis 1 Postad 31 Mars , 2008 Båt:Ryds camping Båten har legat ute hela vintern. Skulle igår in i båten, under presseningen och till min fasa var båten vattenfylld 20 cm ovanför durken, men 5 centimeter is överst. Det var vatten överallt. Fick ur det. Men, är det nu nåt som kan ha gått sönder? Kan man sätta dyvika på en ryds camping? Var? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 31 Mars , 2008 Letade lite på nätet och hittade följande foruminlägg: i min ryds camping ångrar jag att jag satte i en dyvika. akterspegeln var nämligen plastat på plyfa och där fanns även en massa flytskum som jag naturligtvis borrade rakt igenom. Risken finns nu att akterspegeln suger vatten Så får väl strunta i dyvika. Men frågan kvarstår, nåt som kan ha gått sönder? Minus o plussladden för batteriet(som inte var i båten) låg t.ex under vatten? Borde funka ändå? Senast ändrad av Yadis | 31 mars 2008 | 11:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 31 Mars , 2008 Elsladdar tål vatten, inga problem sålänge du inte hade batteriet självt i båten eller annan el påkopplad. Risken jag ser är om det krupit in vatten i nåt ställe du får svårt att torka upp på. Vet tyvärr inte hur en Ryds ser ut eller vilka utrymmen det skulle kunna vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 31 Mars , 2008 Har samma problem med min, köpte pressening på biltema 10x7 meter och löste problem(300kr), var ganska trött på att åke ner till hamnen och tömma vatten fr båten..., på min båt vatten samlade sig alltid i motorrummet..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 31 Mars , 2008 Var där idag igen och dom bakre dynorna till soffan(har galonöverdrag) är fuktiga inuti och plywooden(?) på undersidan av dynorna är genomsur. Måste köpa nya dynor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bebr 0 Postad 31 Mars , 2008 Klä av galonet ock byt stoppningen, torka och måla plyfan och montera ihop, det gjorde jag, ganska lätt. Det går bra att sätta dyvika i campingen, men man måste använda en speciell metod med ett gängat rör och förskruvning på både ut och insidan, samt vara noga med silikontätning . Kan mejla en enkel skiss senare till dom som är intresserade. Mvh // bebr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 Maj , 2008 Kan berätta att det enda som gick sönder av allt vatten var huvudströmbrytaren för elen, som låg under vatten. Den släppte inte längre igenom el som den ska. Bytte den och båten lös upp som en julgran igen:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser