Gå till innehåll
lördag 31 maj 2025
Utbult

Teleflex 90 graders fäste

Rekommendera Poster

Jag är på jakt efter ett fäste till min gamla teleflexstyrning. Jag behöver ett 90 graders fäste istället för det som sitter på nu. (Se länk). De fästen som finns att köpa nuförtiden passar tyvärr inte till min styrning.

Någon som vet var jag kan få tag på ett sånt fäste?

(Bilden föreställer mitt nuvarande fäste)

post-2901-1394235364,8917_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fäste? Fäste till vad? Menar du styrväxeln, en vire som kan böjjas 90 grader eller vad  \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-tongue-out.gif\ border=\0\ alt=\Tongue out\ title=\Tongue out\ />?
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry för otydligheten. Jag menar alltså den vinkel man skruvar fast själva styrväxeln i panelen med. Se bild. Dom som går att köpa nu har åtta hål och annan radie på monteringshålen men den gamla (från 1975) har endast sex hål.

Något otydlig bild men man kan se att styrväxeln vinklas snett uppåt med befintligt fäste. Jag är alltså ute efter ett fästvinkel som placerar styrväxeln/ratten 90 grader mot panelen.

Senast ändrad av Utbult | 28 februari 2008 | 21:23

post-2901-1394235365,0933_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snöa inte in dig på hur många skruv/storlek på hålet! De båtar jag bytt styrningen på har jag i princip alltid fått modifiera, så sikta in dig på att du MÅSTE modifiera, om du nu inte skulle behöva det, va överlycklig \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall se om det går att få ett fäste tillverkat hos plåtslagare. Borde egentligen inte vara så krångligt med en enkel skiss och det gamla fästet att kontrollmäta på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...