penta 10 Postad 2 Maj , 2004 hej hur stor motor kan man ha på en sån här båt den är ca420L o 140B hur skall man kunna veta detta för där står inget någon stans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PropnSpeed 0 Postad 2 Maj , 2004 Om du vet vad det är för båttyp så har försäkringsbolagen bra koll på vad dom är godkännda för. Detta är hur mycket du FÅR ha. Sedan vad du KAN ha är en annan sak... Det ser ut som en lite äldre sportbåt(kort rigg?) och då blir det svårt att få tag i större motorer än 50hp. Men det är nog 50-60hp som är brukar vara max rek. motorstyrka. Naturligtvis kan man sätta på större motorer, men då kan man få problem med hur båten uppträder i vattnet. Du kan även spräcka akterspegeln/botten om du frestar på för mycket. Min båt är 5cm längre än din och jag har 90hp på den. Detta innebar ett stort problem när jag skulle försäkra den. Alla bolag jag ringde till vägrade ta den, men tillslut var det ett som tog den . Premien blev lite högre än normalt men det får man ta... :cry: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 2 Maj , 2004 den som jag har nu är på 70 hk jag hoppas att den håller ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser