Westfjord26 9 Postad 2 Februari , 2008 Skall bygga mig en ankarlåda att ha på badbryggan, vill inte ha en ful plastback, vill inte heller ha ankaret som nu under sittbrunnsbänkarna vilket blir bökigt varje gång man skall kasta ankare,(speciellt då kapellet är nedfällt) nu till min fråga, kan man lasera tryckimpregnerat med teakfärgad lasyr? kollade priserna på teak....kostar ett par tusen för att lägga ankaret i en låda, inte att tänka på! Mvh/ Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 2 Februari , 2008 Varför inte använda teakplywood? Kör du på på en skiva limmad med kokfastlimm så kommer det hålla bra nog, givetvis dyrare än din variant men det kommer troligtvis bli bättre.Lycka till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektrikarn 123 Postad 24 Februari , 2008 Det finns tryckat virke som inte är grönt. Finns en brun variant ,inte så illa faktiskt. Själv har jag en gammal dricka-back med texten Själevads Ångbryggeri Tillhör Bryggeriet Har linoljat denna raritet o vårdar den ömt. Bryggeriet lade väl ner för ca 30 år sedan... Man blir väl lynchad nu när man inte förespråkar dyr-virke.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 Februari , 2008 Tackar för tipsen, men det blev faktiskt en i teak, fick kontakt med en snickare som hade spillbitar över så det blev billigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser