jonsson19 0 Postad 12 Januari , 2008 Hej tänkte rusta upp drevet på min båt... Drevet behövs verkligen målas... Nån som har nått bra förslag på färg som lämpar sig för drevet och som hållar? Hur funkar det med vanlig billack? Mvh Robban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 12 Januari , 2008 Hej! Färgen du söker heter drevfärg och finns bla här www.drev.se Borde ju även finnas hos din lokala marina. Billack är ja osäker på, inget jag hade rekomenderat iaf.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 12 Januari , 2008 Hej! Om du vill att färgen skall bestå så tyckar jag att du skall slipa ned ordenligt och grunda noggrant med zinkfärg. Sedan går det bra med billack men hör först med en lackerare vad han tycker du skall använda. Jag lämnade in drevet hos en billackerare efter att ha slipat ned och grundat med zink och lät han spruta på täckfärgen, det blev kanon! Använd inte sprayburk på flaska... Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser