Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
nixon69

Ta bort rutor

Rekommendera Poster

Hej hopp, jag håller som bäst på att renskrapa min båt och upptäckte att jag behöver plocka ut rutorna för att kunna göra jobbet ordentligt.

Förra ägaren har bytt rutorna så gummilisten är inte torr och tråkig men jag vet inte hur man får ur rutorna ur listen. Vill inte förstöra nåt så jag är tacksam för tips.

 

Tack på förhand.......Chrille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har inte skrivit vad du har för båt eller beskrivit hur rutorna sitter. mvh/Nitro

 

Ps ta gärna en bild

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har inget svar på din fråga. Men kanske ändå en slags lösning på problemet.

 

Ta inte bort fönster och skrapa inte ... om det inte är nödvändigt!

 

Har du tänk över om det verkligen är nödvändigt att skrapa rent överallt? Skrapning och slipning sliter ju på båten och tar tid. Sitter lacken och fönseter bra och det inte är fukt under den så är det väl inte nödvändigt? Den fina träfärg som kommer fram försvinner snabbt igen efter några år i alla fall. Man är det grått och fuktskador så är ju läget ett annat än om det är lite blek mahogny. 

 

Jag har skrapat för mycket och det tar väldig tid att lacka och få det snyggt....

 

Men det kanske du redan viste ...

 

MVH

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag hade helst velat slippa ta bort rutorna men det finns bara flagor av fernissa kvar runt fönstren. Vatten har krypit in under fernissan där det finns kvar, började som ett litet projekt......men.

Ska försöka ta några bilder i helgen och jodå jag har fått lära mig att det tar tid och många strykningar men fint blir det.

 

Tack för svaren

M.v.h Chrille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...