piker 0 Postad 2 Augusti , 2007 Hejsan. Jag har fått reda på en Yamarin 490 Yamaha 70 2-takt trim/tilt. Båda från 2001. Säljaren envisas med att säga ge mej ett bud så får vi se. Har själv ingen aning, letat på blocket mm. med klent resultat. Båten verkar vara i helt ok. skick, inga direkta skador eller defekter att hänga upp sej på. Sericehistorik på motorn har jag inte kollat så noga ännu, då han inte verkar vara i akut behov att sälja och jag har ingen brådska heller. Skynda långsamt heter det ju. Någon vänlig själ som vet vad priset borde ligga? Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 2 Augusti , 2007 Om allt verkar vara i bra skick så bör väl ca 80 000 kr vara ett vettigt pris. Kolla på andra styrpulpeter (Ryds, Bella m fl) på Blocket och jämför. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 2 Augusti , 2007 Hej, Har en jobbarkompis som köpte en Yamarin 490 2001 med Yamaha F50 (samma årsmodell) förra året för 115 tkr. Sålde den i våras för 110 tkr. Båten hade dynsats och transportkapell och båtupptagningsvagn (30 km/h) 2001 ingick. Kanske kan ge lite vägledning. Skulle också tippa på att runt 80 tkr låter rimligt om allt är i bra skick och med dokumenterad service på motorn. Men till sist blir det en fråga vad säljaren släpper iväg den för. Det är en bra båt och motor så det behöver du inte oroa dig om. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
piker 0 Postad 3 Augusti , 2007 Hej och tack för svaren. Nu när jag vet lite mer är det kanske läge att börja förhandla lite om priset. Har själv misstänkt att han begär strax under 100 för båten. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 16 Augusti , 2007 Sålde ifjol - mitt på sommaren - min Yamarin 490 BR med 50 hk 4t Yamaha för 95000 allt från 1997. Samma som jag köpte den för året innan. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser