Gå till innehåll
tisdag 21 juli 2026
Gusta

stölder

Rekommendera Poster

hej,idag när jag skulle åka till jobbet vid 13tiden,ringde en kompis från Västerås å frågade var jag var.Då stod allt på vidgavel i min båt,å det spöregnade,alla rep var lösbundna,båten låg helt fritt mellan dom andra.

Då började jag ana oråd,så jag åkte ner,det var ett uppenbart stöldförsök,men jag har fipplat med den lite,så den går bara en minut.

Då har dom gett fan i den å stuckit,men stulit lite grejer för en 5-6hundra.

Har läst här förut om stölder,men nog är det fan,att dom inte kan låta andras grejer va ifred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Det är för jävligt!
Skär :- av dem!smiley-yell.gif\
Du hade tur att kompisar ringde och att du hade nån startspärr.
Min svärson fick påhälsning av amatörer av en folkort som man indag inte får nämna vid namn. De bröt upp en olåst lucka! och stal en paddel samt en hink och lossade förtöjningarna men båten hann inte driva iväg.
Får jag tag på dem får de en råsop var så säker, det kan vara värt att skaka galler för en vecka eller så! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte klokt..! Att man aldrig får ha sina grejer ifred.. smiley-yell.gif\!

Mina båtar har jag dock fått ha ifred än så länge.. men så plockar jag ur allting av värde när jag åker hem. Sen har ju min hemmahamn inte haft påhälsning mer än 2 gånger på 16 år.. så det hjälper ju till förstås!

Men däremot har jag haft påhälsning i olika bilar.. Senast en bil som jag lånade av en kompis... där slog de sönder den lilla sidobakrutan (vilket i och för sig var snällt) och öppnade bakdörren och sedan framdörren. Men väl inne bröt de sönder handskfacket och sedan halva instrumentbrädan för att sno en gammal stereo som satt lös... dessutom missade de cd-växlaren som låg lös på golvet! Man funderar ju på vad det är de går på... smiley-money-mouth.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har funderat om det inte är bättre att låta ekolod vara kvar i båten så man slipper skador från ev grundkörning när snorungar är ute på tjuvlånar stråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja,det är förjävligt,handen på hjärtat.

Våra försäkringar har ju ofta rätt hög självrisk,så det är ju bäst att båten försvinner helt,ellr att dom bränner upp den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De stal mitt gasreglage för en vecka sedan, kommer kosta mig 2900 kr med åldersavdrag etc. Hade nog varit billigare om de tagit hela båten för jag har Nautiloc så då blir det ingen självrisk.

Fy faan säger jag. Nu skall jag spraya hela skiten röd så ingen mer än jag vill hat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kan det vara så att dagens generationer med sin uppfostran bara vissar sin uppskattning av att du har fina saker genom att stjäla dem. 

Tycker man tidigt sett detta fenomen i otaliga länder tex såg en mamma en fin motorcykel så tvekade hon inte att lyfta upp ungarena för en provsittning någon respekt för andras egendom saknas helt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...