Flipper12 0 Postad 30 Juni , 2007 Det samlas slagvatten i motorrummet på min Flipper 700, vatten som jag inte kan räkna ut var det kommer från. Allt verkar normalt när man kollar, sjövattenintaget (VP 280), förbindelserna, impellern (Ford 351 med separat sjövattenpump) och avgasförbindelserna mellan övre knän och anslutning till drevet - allt verkar OK. Lik förbaskat har jag efter en tid 4-5 liter vatten, som dessutom är oljeblandat (tror att den trycker lite olja via vevaxeltätningen, men det kan jag leva med). Eftersom botten är avdelad med en tvärställd förstärkningsbalk som gränsar av främre och bakre delen, vet jag att vattnet måste komma in i bakänden. Nu börjar jag lura på om det kan läcka i tätningen mellan skölden och skrovet och att det är där vattnet kommer in. Brukar sådant förekomma? Någon som har några andra tips eller erfarenheter? Örjan-med-Flippern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 743 Postad 30 Juni , 2007 Yepp hade samma problem för några år sedan, då kom det in lite via en genomgående fästbult i skölden. Sikaflex runt skallarna på fästbultarna under vattenlinjen och även rund sköld-akterspegel gjorde susen. Du har inte en dyvika i aktern som börjat läcka lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser