bjarre 0 Postad 28 Juni , 2007 Hej! Jag har en Mercrusier V8 5,7 från 1996 med ett Alfa One gen2 drev. Jag undrar vad de olika oljebehållarna går till, jag får inte riktigt ihop det. 1. 2 st påfyllningshål till motor, en per ventilkåpa, ok. 2. En st svart behållare i framkant på motorn, ? 3. En st behållare i bakkant på motor, ? 4. En st behållare på styrbordsida om motor, powertrim? Det jag undrar är vad behållare nr. 2 och 3 går till. Den ena borde vara till styrningen (servot) med vilken och vad är den andra till? Mvh. Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ollbrs 0 Postad 28 Juni , 2007 Nr 2: Servostyrningen.Nr 3: Oljebehållaren till drevet. /Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjarre 0 Postad 28 Juni , 2007 Tackar för snabbt svar! Jag misstänkte att någon kunde vara till drevet men jag trodde att man fyllde på denna direkt i drevet. Mvh. Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ollbrs 0 Postad 28 Juni , 2007 Om du byter olja i drevet så gör du detta genom att pumpa in olja från avtappningspluggen i botten på drevet tills du ser att det rinner ut ur avluftnings hålet (nivåplugg) uppe på drevet, därefter så fyller man på olja i behållaren. /Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser