flipperboy 0 Postad 9 Juni , 2007 Jag äger en Flipper 640 med aq 151b och hoppas få några goda råd. Motor kyler bra på tomgång, men då man kör på varv så är tempmätaren på rött!!Håller på bli tokig på detta då man har mekat hela våren. Detta är gjort på motorn. -Topp planad å slipade ventiler -Impeller ny, värmeväxlare å oljekylare rengjord -Sötvattenpumpen ny -Alla slangar mellan drev å sköld bytta Förresten kör ja utan termostat för tillfället! Hälsningar från Öst grannen FINLAND Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 10 Juni , 2007 Hej.Verkar motorn vara för varm? Ryker det i expansionskärlet? Får Du fylla på vatten i slutna systemet? Kolla med en extern tempmätare hur varm motorn är,det kan vara mätarfel.Du kan enkelt kolla vattentempen på returvattnet till expansionskärlet. Det finnes tempmätare med någon infraröd stråle och tångampermätare som som även mäter temperatur. Lycka till. Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperboy 0 Postad 10 Juni , 2007 Heisan! Faktiskt så ryker det ur det slutna systemet!Fyller ja på med glykol till max, så bubblar det ut ca en liter.Motorn verkar varm. Jag har faktiskt tänkt på att temp mätaren eller givaren kan vara sönder. Tack för tipset!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 18 Juni , 2007 Kolla Avgaslimpan ,vi hade liknande problem hela förra året våran var så rostig på insidan så vattnet kom ej ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpan77 2 Postad 19 Juni , 2007 Hade samma fel på min flipper. Kolla limpan där avgserna blandas med kylvattnet. Den kan vara sprucken c:a 7-8cm in i limpan. Det sitter en metall delare som spricker ibland. Jag hade en 5år gammal limpa som sprack och det blev samma symtom. Limpan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperboy 0 Postad 21 Juni , 2007 Hej på er! Limpan har jag bytt 07/2006 så dår borde inte felet ligga. Jag har löst detta problem redan.Jag hittade en aq 171 c som är i Volvo:s original låda okörd. Jag betalade 2500¤ för hela paketet, så man kan säga det var som hittat. Tänk vad folk kan ha i sina garage, man blir så glad. TREVLIG MIDSOMMAR ÅT ER!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser