oring 0 Postad 14 Maj , 2007 Hej Har en Folkparka med VP100-drev. Något bra förslag på motorbyte - gärna diesel. Helst inte minsta modellen men vill ha den simpla... kombinatioen fart/ekonomi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mae222 5 Postad 15 Maj , 2007 hej jag håller precis på att montera på en utombordere på en folkparca 22 -72:a har tagit bort b20 motorn och 100a drevet. , plastat igen hålet, , förstärkt akterspegelen inne från och svetsat en bracket , som jag nu ska fästa en 225HK Suzuki 2T på. kanske inte mindre soppa förbrukning än b20:n men säkert bättre. /MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mae222 5 Postad 15 Maj , 2007 hej jag håller precis på att montera på en utombordere på en folkparca 22 -72:a har tagit bort b20 motorn och 100a drevet. , plastat igen hålet, , förstärkt akterspegelen inne från och svetsat en bracket , som jag nu ska fästa en 225HK Suzuki 2T på. kanske inte mindre soppa förbrukning än b20:n men säkert bättre. /MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oring 0 Postad 15 Maj , 2007 Trevligt med 225 hk... Är du nöjd med båten i övrigt? Vad är det sämsta med B18/B20? Bränsleförbrukning? Har inte kört min men annars är ju de lättskruvade. /O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser