Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
anpal

Midsommar

Rekommendera Poster

Hej, Efter att ha firat midsommar på olika ställen men utan att ha funnit det helt perfekta. Undrar jag om vilka tips ni har till en småbarnsfamilj. Ungarna är 3, 7 och 8 år. Vi har firat midsommar på lite olika ställen i stockholms skärgård. Det bästa hittills var SXK´ s Malma kvarn men vi var den enda småbarnsfamiljen. Skulle vara kul att komma till ett ställe där andra barnfamiljer firar. /Fenixen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utö i stockholms skärgård kanske?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Skepp å hoj! Kan rek, Nässlingen O om ljusterö, traditionellt  midsommar firande med lekar ,dans runt stång å allt blandad publik barn /vuxna. Trevlig midsommar/Roland

 

 

 

Senast ändrad av kungsholmen | 08 juni 2007 | 14:33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte även fråga om bra hamnar i Malmö för midsommar firande?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är västkustens många pärlor ett alternativ, eller är det för långt bort...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall söderut mot Polen. Utgår från höganäs den 19 Juni. Så vi tänkte att Malmö passade bra till den 22 Juni.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vaför inte prova Åland? Här i Geta på Åland så firas midsommaren runt stången vid ungdomslokalen furulund med många barnfamiljer där alla som vill får delta och hjälpa till med stångklädningen, en ganska stor pjäs 10-12 meter lång som reses av starka armar för hand när den är färdigt klädd med björklöv och Åländska midsommarkronor. Om det är intressant så meddela här så tippsar jag om billiga (gratis) naturhamnar på cyckel/gångavstånd från midsommarstången

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tack för tipsen, Åland känns spännande men det måste ligga nära. Vi har en dag på oss att ta oss dit.

 

Utö har jag hört kan vara rätt stökigt, eftersom Sandhamn stänger allt under midsommarafton så är Utö det enda som håll-i-gångarna utan barn åker till. Annars tycker jag Utö är ett kanonställe!

 

Utöver tre barn mönstrar svärföräldrarna på, så jag tänkte mig något idylliskt, midsommarstång, många ungar och inget bus på kvällen. Sandhamn förra året sitter fortfarande på näthinnan. En vanlig kväll stog berusade och urinerade i vattnet från aktern på båtarna, detta från flera båtar, alltså inte enbart en med dåligt beteende-vidrigt!

 

Lite musik och festlig stämning är bara trevligt men det får vara inom rimliga gränser. Lite lagom liksom!

 

Nässlingen verkar vara något som vi är ute efter men tyvärr, något långt. Vi utgår från Gålö på midsommar morgonen

 

Senast ändrad av anpal | 12 juni 2007 | 00:56

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...