zedder 0 Postad 30 Januari , 2004 Hej Undrar om någon vet hur stor utombordsmotor man vågar ha på en Weedo gt, både hk och kg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wingen Postad 30 Januari , 2004 Hade en gamal Mercury 100hk på akterna den 6 cylindriga. den gick av bara f&%¤n skulle nog nöja mig med 40-70hk lycka till Mvh Wingen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Björn Postad 2 Februari , 2004 har en yamaha 90 hk 3 cyl på min och det funkar kanon. förstärkte dock akterspegeln med plast och en rostfri plåt innan jag hände på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst wayne Postad 25 Februari , 2004 hello, you can have 70-90hk. 150kg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anna Postad 5 April , 2004 Halloj! Jag har 60 hk Mercury men för att känna mig säker håller jag på att förstärka akterspegeln så att inte båten skall dela sig i ½ efter att hamnat eftet Cinderellas svallvågor. Det finns även de som har 80 hk av andra motormärken. Men mer än 80 hk ska du nog inte ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Krister Ocken Postad 11 Juli , 2004 Hej jag har en weedo som jag har en 90 hp johnsson på det är en fyrcylindrig motor från 88-89 någon gång och det går bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 12 Juli , 2004 Jag hittade en gammal katalog från 1970. Där står det att max hk är 60. Beroende på tyngden på motorn är det nog inte fel att förstärka akterspegeln om man vill ha mer på. (En Weedo gt kostade 5.390:- ny 1970 utan motor) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Vi gör Postad 16 September , 2004 Hmmm... Det här svaret kommer ganska sent i förhållande till inlägget, men... På typskylten står det 70 hk alt. 90 hk i lugn sjö. Jag tror dock inte alltid på det där med att hänga på så stor motor det går. Det är andra saker än hk det hänger på också. Jag skulle nog ha satsat på 70-80 hk, inte mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Micke Magnusson Postad 14 December , 2004 På typskylten anges 90 hk i skyddade vatten och 70 hk i öppna vatten. Båten såldes oftast i paket med Mercury 50 hk och vägde ca 65kg (vanligast) samt en värre med 65hk Mercury ca 80 kg. Ytterligare en variant var Johnsson / Evinrude Z-drev dessa hade en V 4 på 90 hk och var relativt tunga. prestanda: 50 hk 35 knop och med 65 hk 42 knop. Jag vet folk som haft Johnssson V 6 på en Weedo SS den gjorde dryga 52 knop med 2 per ombord och var ej lika snabb då man satt själv (wobbling) då SS båten användes för tävling användes 35,50 och 70 hkmen detta är en annan story... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst robert Postad 26 Januari , 2005 tja! den e gjord för 90hk. min vän var med o tillverkade båten så jag har det mästa informationen du behöver! är det något så hör av dig. mvh robban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser