captenmorgan 0 Postad 12 April , 2007 demonterade min generator för testkörning och laddkontroll. naturligtvis klumpade jag mig något, hade ej stängt huvudströmmen så det slog en liten gnista om en kabel vid demonteringen. har nu monterat tillbaka generatorn, och får ej fram någon ström. till startmotorn finns ström men inte längre. vad kan detta vara, sitter det någon huvudsäkring någon stans eller? snälla HJÄLP! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 12 April , 2007 Mät och felsök! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 12 April , 2007 men det borde ju sitta en huvudsäkring någonstans. eller??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 12 April , 2007 Finns inte en båt som är den andra lik, det dras el kors och tvärs med alla möjliga färger, därför ger jag dig rådet mät och sök. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 13 April , 2007 Hej det finns en lurig huvudsäkring på nyare mercruiser den ser ut som en liten nylonbit, troligen sitter den i närheten av eller på generatorn eller startmotorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 13 April , 2007 ville bara meddela att det sitter en huvudsäkring på solinoiden en liten plast fyrkant 1,5*1,5 cm sitter på mercruicer mellan 98-01. kan bara konstatera. en bra värkstadshandbok är guld värd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser