opium 0 Postad 17 Mars , 2007 var köper man bränslepump,filter till en mercruiser v6 som billigast? hansen rasing är ganska dyra. tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 17 Mars , 2007 Köpa bränslepump eller bränslefilter eller båda? /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 17 Mars , 2007 Köp en av Hansen du. Men glöm för guds skull inte att sätta en tryckregulator mellan pumpen och förgasaren. Läs min tråd motorstrul så förstår du varför. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 17 Mars , 2007 Det behövs väl ingen tryckregulator på en vanlig el-pump.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
opium 0 Postad 17 Mars , 2007 både pump å filter har funderat på att köpa orginaldelarna från usa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 17 Mars , 2007 Att det gör!! Läs min tråd som sagt. De flesta pumpar levererar ett betydligt högre tryck mot förgasaren än vad den vill ha. Holley red-top som jag har, har ett tryck på 0,7 psi och det ska vara max 0,3. För mig blev det problemsökning från april till mitten av juli med förgasarbyte, flera tändstiftsbyten, bränslefilter, mirakelmedel i tanken och faen och hans moster innan en av sveriges bästa offshorekillar kom på vad det skulle kunna vara. Och mycket riktigt, en ny regulator och den går som en dröm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 17 Mars , 2007 jag har då alldrig behövt någon..har kört i 7 år utan regulator inga problem..kan tänka mig en värsting pump att man skulle behöva en..Jag har en pump somHansen racing säljer en carter..Det finns ju en hel del pumpar och välja på...min har funkat kanon, den är ifs lämplig för smallblock.kan tänka mig att det behövs på en Holley röd. Senast ändrad av knoptoken | 17 mars 2007 | 22:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 17 Mars , 2007 Helt rätt Knoptoken. Holly`s röda är avsedd för bilar/båtar och racing som kräver högt bränsletryck och regulator rekommenderas till den... Nålventilen orkar inte hålla emot det tryck den levererar ... Använder man en mer beskedlig pump, typ original eller Carter (själv kör jag Mercruiser´ s original men med en Carter som reserv) och båda funkar kanon utan regulator... Men till trådens fråga.. Hansen Racing´ s priser på pumpar får man nog betrakta som bra, jämfört med vad en original på marinfirma kostar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 18 Mars , 2007 Hansen Racing har bra priser. och det skadar ju inte att man har bra rabatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser