Gå till innehåll
lördag 06 september 2025
Puffarius

vattentäta luckor

Rekommendera Poster

Jag har nyligen köpt en gammal Fingal som jag vill göra lite mer komfortabel. Funderar på att sätta luckor i sittrumsbänkarna för att bättre använda stickkojerna för stuvning.  Kan jag använda däcksluckor i plexiglas eller finns det billigare alternativ. Kan nån ge mig ett gott råd. 

Hälsn. Puffarius 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Hej Fingal frände!
Har just krypit ut för 50:11 gången från stickkojen med jobbet med avgasröret och motorn.
Du det är så trångt och smalt där och om du gör luckor så blir det väldigt smalt att kunna stoppa ner saker.
Jag skulle bestämt avråda från det. Dessutom måste du ha en rejäl vägg som förlänger sittbrunssidan neråt under durken för att inte allt skall ramla ner mot propp-axeln.
Själv har jag beslutat att inte göra luckor i sittbrunnen av dessa anledningar. Däermot har jag tagit bort golvet i akterluckan och skall försöka göra en formanpassad vattentät korg för ankaret. Det är massor med outnyttjad utrymme där i min Fingal.

Däremot skall jag göra om pentrit så det glider på gejdar och skjuter in den under däcket in i stickkojen, så har jag en fullängskoj kvar på babordssidan när pentryt inte användes.
Ring mig gärna så sliper vi belasta denna sidan men tusen och detaljfrågor som kanske inte gagnar andra.Eller skicka email.

Hälsningar
Kalman 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...