zach 0 Postad 1 December , 2006 Hej.Jag behöver lite hjälp angående montering av ekolod. Jag skickar en bild av min träbåt.Båten är en segelbåt vindö30. Jag vet att det finns fina grejer ute i handel, men jag vill köpa en som passar båten.Att göra hål i träbåten det gör ont, men om jag måste så gör jag det.Handlaren rekomenderar bronsgivare,Men att köpa en sådan kostar runt 3000kr,bara givaren.Jag har även funderat att montera en aktergivare men jag vet inte riktigt hur detta skall monteras pga skrovets utformning.Jag är tacksam om någon vill dela med sig lite nyttiga råd mvh zack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 December , 2006 Ja, men hallå! Du har en båt som ser ut som en möbel inte tänker du väl förstöra denna med att sätta en aktergivare. Frågan måste väl i första hand vara; hur gärna vill du ha ett ekolod i båten. Ifall du verligen vill se djupet blir frågan; hur djupt/noggrant? Ställer du inte så stora krav på djupgående så kunde kanske en givare givare placerad inne fungera. Annars är det nog bara att gråta en skvätt och borra. lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zach 0 Postad 4 December , 2006 Hej och jag ber hemskt mycket om min sena svar.5#¤/9? dj-la bredbandet.Den fungerar när den vill.Nu till ämnet.Jag tor inte att en givare skulle fungera genom trä.I så fall är det den lätta varianten. jag behöver ekolodet för jag seglar i vänern rätt mycket,och då jag vill komma närmare land.Tack Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 5 December , 2006 Eftersom du skall ha den för att se grunt så fungererar givaren genom trä. Du skall bara se till att inte få luftbubblor i plasten som du sätter fast givaren med. /lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zach 0 Postad 5 December , 2006 Tack skall du ha för hjälpen.Jag skall låna ett ekolod av en kompis och se hur det funkar. mvh zak Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser