anders76 0 Postad 22 November , 2006 Hej mina båtvänner. Vart är det vanligast fel när det kommer in vatten via drevet i motorytrummet? Är det troligtvis nån av bälgarna som gått sönder? Eller kan det även vara nåt annat jag ska kolla på när jag river i grejjerna. Båten är en 4 meter DC med aq130 å vp200 drev. mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
charlie 0 Postad 22 November , 2006 jo bälgen kan det vara men de kan oxå vara torped väggen som kan blivit rutten antar att båten är modell äldre eller avgaskröken ett tips torka rent kolla när båten ligger i vattnet med motorn igång. svårt att säga när man inte ser eländet på plats. Lycka till Anders Mvh Charlie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 24 November , 2006 Läcker det bara in när motorn är startad? Isåfall skulle det kuna vara sjövattenpumpen som inte håller tätt (impellern). Ofta skador på packboxen på dess utgående axel in mot motorblocket... Kan vara värt att kolla /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders76 0 Postad 24 November , 2006 Nej det läcker in även med den avstängd. Har märkt att jag kan påverkar hur mycke det droppar in genom att svänga med ratten. Låter nästan som bälgen då va? Men jag ser inga sprickor på den. Har nu tagit upp båten, och märkt att drevet tar in vatten i oljan oxå mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser