Gå till innehåll
tisdag 07 juli 2026
KillerBoo

Moderator

Rekommendera Poster

Hej,

Jag heter Bosse och är en av ett antal moderatorer på Fiskesnack samt Övrigt Snack. Jag hoppas det kommer att fungera bra med detta grepp. Dels f att SiteAdmin ska få slippa leta fel (och utstå ett o annat ord som dom varken vill eller behöver höra) och dels för att vi alla väl vill att det ska flyta på utan en massa inblandning från 3e part

Jag ska göra vad jag kan, men som alltid när det är människor inblandade så kommer meningarna att gå isär vad beträffar vad som är/inte är regelöverträdelser/på gränsen. Jag kommer iallafall att köra enl principen fria hellre än att fälla. I de fall jag väljer att fälla ska jag iallafall FÖRSÖKA klargöra vad och hur jag redigerat m.m.

Kul vore med lite respons från er alla om hur ni tänker er att ni VILL att det fungerar i en optimal värld....

Väl mött i forumet samt vid och på vattnen

//Bosse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Läs forumreglerna först då!!!
Posta inte samma inlägg gång på gång står det klart och tydligt.8.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, Fast nu postade jag det i de 2 olika forum jag är moderator på... För att det ska läsas av de som det berör. 2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte konstigt att folk flaggar av från denna siten...

Tänk efter före....

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Förr eller senare ska väl även Maringuiden lära sig att driva forum. Tror dock på senare eftersom Bryggsnack, vad jag kan se, redan har funnits i 6 år...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej allihopa,

Kul att ni visar intresse för sajten. Vi hoppas verkligen att sen är nu. Vi har vidagit en hel del åtgärder det senaste året, en av dom är att vi rekryterat medlemsmoderatorer, delvis för att skapa en bättre närvaro efter arbetstid samt helger. Ge dessa medlemmar en chans att hjälpa er att få ett ännu bättre forum att diskutera/få hjälp med det som vi alla föhoppningsvis är här för, båtliv och båtfrågor.

Det är inte alltid så lätt att vara alla viljor till lags, det händer då och då att medlemmar har olika åsikter och ibland tappar fattningen/tålamodet, men vår målsättning är att det skall finnas plats för alla. maringuiden.se skall vara en Seriöst rolig sajt med allt vad det kan innebära.

Vi sponsrar med verktygen, det är ni som gör forumet intressant. Kom GÄRNA med ALL form av kritik, vi lovar att vara lyhörda och jobba på att maringuiden.se skall bli ett ännu bättre communtity för båtentusiaster i framtiden.

Obs!. Korken detta är inte riktat bara till dig utan alla medlemmar som vill vara med att göra maringuiden.se ännu bättre.

Tack alla, för all feedback och visat intresse. Slå mig gärna en signal om ni har några synpukter.

Hälsningar

Dick Jexby | Delägare, sponsor och vattenskadad båtentusiast smiley-smile.gif\

maringuiden.se - På Nätet Sedan 1996

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Seriös rolig sajt?

Jag tycker inte att nedanstående citat, som en av moderatorerna just lagt in, gör det speciellt roligt här.

Det är klart att vissa inlägg censureras, det är mitt forum och jag avgör vad som skall godkännas!, Det finns andra forum du kan vända dig till om det inte passar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Hej, har försökt att hålla det här på en seriös nivå, men nu får du ge dig.

Ska du citera något så skall du citera hela inlägget och inte ett citat som jag citerade från ett annat forum.

Det här om något visar ju egentligen vad du är för person, istället för att lägga så in i helvete med tid och gnälla så försök att göra något positivt och konstruktivt istället.

Mvh Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Jag säger det igen: avgå själmant, eller om MG har något som helst självkurage avsätt denne moderator!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vänta nu Peo...

Vad menade du med detta????

Är det så dumt att be om era åsikter??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och varför i hela världen skulle Nissed avgå? Tror du att du gör ett bättre jobb? Som i stort sett bara har negative saker att skriva om allt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ullis

Hej Bosse, jag gillar MG för jag får en massa bra tips! Jag loggar på för att prata med likasinnade och utbyta erfarenheter. Så länge det finns människor på jorden kommer det att finnas olika meningar om saker o ting, men det är bara spännande. Jag tror att det är på det viset vi lär oss något nytt. Alla bidrar, alla behövs, alla är lika värda... Det är min filosofi. Av de som inte tycker som jag, kan jag lära mig något av. Jag ser inte många tjejer på MG (eller lyckas ni dölja er bakom sign?). Min man är seglare och jag är motorbåtare, men ändå verkar vi kunna komma överens... Hoppas vi kan göra det på MG också! Utan att känna varandra. Hoppas på er hjälp i alla mina frågor framöver. Jag behöver er! 14.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä men usch då!! En seeeglare i familjen? hehe

Nä, skämt åsido. Håller med dig fullt o fast. Vi är här för att ha kul tillsammans, dom stunder vi inte kan vara på sjön/havet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kunde inte ha skrivit det bättre själv.

Jag hänger med naturligtvis

hälsning

Paul

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...