Gå till innehåll
onsdag 28 maj 2025
Geifjun

Tempgivare slår i botten

Rekommendera Poster

Vid början av säsongen 2006 visade tempgivaren till min MD2B max. samt varvräknaren visar alldeles för lågt varvtal. Kopplar jag bort tempgivaren så sjunker mätaren till att visa inget utslag alls och varvräknaren visar riktigt över hela registret. Är tempgivaren trasig(kortslutning) och hur kan man kontrollera detta? Går det att Ohm mäta givaren och vad skall den i så fall ha för Ohm värde. Jag får inget templarm trots att tempgivaren slår i botten medans oljetryckslarmet fungerar som det skall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Mätaren och givaren finns som reservdel men kostar skjortan. 1776 kr plus 309 kr (Mitab). Varför inte satsa på ett billigare alternativ. Biltemas givare och instrument under hundringen.

Artikelnr:  Pris:

32-201      98,00 kr 

Har monterat den på min MD 1A som inte är utrustad i orginal med tempgivare, funkar alldeles utmärkt även fast givaren sitter i ett kopparrör fyllt med olja, inskruvat i blocket utan kontakt med kylvattnet.

//Stickan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

typisk tjuvström troligen dålig gjord på tempmätaren som istälet jordar genom varvräknaren och får den då att visa fel.  kolla även jordningen till skalbelysningen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...