Pelle_r 0 Postad 31 Oktober , 2006 Hejsan Är det någon som har erfarenhet av att uppgradera en 75a till 90 Hk? Eftersom det är samma motor, så vad som skiljer är sannolikt bara en chip trimmning av electronik boxen, som erfordras. Jag bortser nu från ev. garanti problem som uppstår. 75an är mer än tillräcklig för mig och min båt under normal drift, men med max pax är den seg att få upp i plan. Kan givetvis byta propp vid dessa tillfällen, men tycker att det är i överkant och därför funderar jag på ovan nämnda konvertering som alt. Vore kul att höra om någon uppgraderat och var man kan få det gjort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirat 0 Postad 31 Oktober , 2006 Enligt uppgift låses effekten i fabrik mha programmvaran, skall inte gå att åtgärda efteråt. Fast man vet aldrig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 1 November , 2006 Tror också det är rätt avancerat, de är ju så pass nya så systemen är nog rätt säkra. Men någon genväg brukar det alltid finnas, kan ju vara värt att försöka iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser