gotland 0 Postad 7 Oktober , 2006 Hej! Har precis köpt en bella falcon 26 års 1990.Undrar om någon vet skilnad mellan gamla och nya.Nya heter fatimo medans dom äldre heter molinaire är det samma skrov eller invändigt skiljer klädsel med mera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 584 Postad 8 Oktober , 2006 Hej Så här har jag för mig att det är. Skrovet är i stort sett identiskt mellan typerna. Badbryggan blev en aning större och fick framdragna spetsar utmed sidorna i och med Fantino-modellen. Vidare ändrades placeringen på pulpitarna på den nya modellen och den fick en båge ovanför taket som topplanternor etc placerades på. Den nyare har även en stuvbox, som även fungerar som soffa, på akterdäck på styrbordssidan ovanför stickkojen samt en nedfällbar bänk på babordssidan. Vad gäller klädseln så har jag för mig att den har varierat även inom modellerna men den som du har, har förmodligen en grå-blå, mönstrad, lite hårig klädsel på dynorna förutom förarstolen som är ljusblå i galon. De nyaste har en mörkblå klädsel. Invändigt gjordes de flesta tidigare vad jag vet med en matta på golvet medans de flesta nyare har teak-laminatgolv. Även färgen på instrumentpanel ändrades efter ett några år (vet inte när) från den ursprungliga ljusblåa till vit. Ser gärna fler kommentarer från andra som vet mer om modellen. Allt eftersom data kommer in kanske jag uppdaterar vår hemsida i Bella Falcon-klubben. /Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser