Sandberg 0 Postad 4 September , 2006 Hej, jag försöker ladda upp/ner waypoints med Fugawi och Garmin 298. När jag laddar från GPS till PC så startar uppladdningen men hänger sig efter 20%, sen händer inget mer. Någon vänlig själ som har någon aning om vad som kan vara galet? Fugawiversionen är 3.1.xx nånting, och jag har ställt in det att använda Garmins protokoll, har testat olika baudrates men inte lyckats få till det. Jag testade med Ozi explorer, och då gick det bra. Men Fugawi tycker jag verkar trevligare att jobba med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandberg 0 Postad 5 September , 2006 Jag svarar på mitt eget inlägg Ville bara säga att alla problem försvann när jag bytte till version 4 av Fugawi, nu funkar det perfekt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 5 September , 2006 Jag lånar länken lite, det handlar ju om Fugawi... Jag har precis börjat titta på Fugawi, har använt Seaclear förut. Jag använder inget av programmen i båten, där har jag en plotter, utan enbart hemma. I Seaclear finns möjligheten att ange en medelfart, o på så vis få fram en tid på ruttlistan, i Fugawi hittar jag ingen motsvarande funktion. Finns det inte, eller är det jag som inte hittar det. Har läst manualen utan att hitta något om detta. Någon som vet? MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 5 September , 2006 PSGlömde säga att det är version 4 av Fugawi som jag tittar på.G. igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser