Lischke 0 Postad 30 Juli , 2006 Hej. Jag har en Yamaha 9,9 2T, och jag anser att Yamaha gör världens bästa små utombordare, stämmer det? Jag har fått höra att Johnson är bättre, men det kan väl inte stämma? Yamaha har ju så fin elektronik. Så hur ligger det till? Vilket företag är världens bästa på små motorer? MVHCarl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 30 Juli , 2006 Om du anser så, stämmer det väl för dig! Andra har kanske andra åsikter och erfarenheter. Oftast vill man väl tro att det egna märket ska vara det bästa, annars hade man väl inte valt det. Personligen tror jag inte någon av de större tillverkarna säljer några dåliga motorer, de hade ju isåfall sållat bort sig själva från marknaden ganska omgående! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lischke 0 Postad 30 Juli , 2006 Fast någon allmän uppfattning måste väl finnas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 30 Juli , 2006 Den allmänna uppfattningen står nog ganska väl i proportion till andelen ägare av olika märken! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lischke 0 Postad 30 Juli , 2006 Kom igen nu! Försvara era märken! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
harboe 0 Postad 30 Juli , 2006 Okej Fick 1994 ärva min morfars gamla Johnson 9,5 hp årsmodell 67, har fungerat klockrent genom alla år aldrig strulat. Köpte därför en 30 hp från 01 till min andra båt naturligtvis valde jag då en Johnson. Den har oxå gått flitigt under åren utan några som helst fel. Så jag måste nog slå ett slag för Johnson, men det finns säkert märken som fungerar lika bra. Mvh fredde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gurk 0 Postad 4 Juni , 2008 Mitt hjärta klappar för Yamaha! Far min har en 9,9:a som han köpte ny -81. Den startar på första eller andra rycket efter varje vinter! Själv har jag två st 9,9:or. En -97:a vanlig och en -03:a V-Max Junior (2 tum högre stigning på standardpropellern och lite andra dekaler på kåpan). Båda startar alltid på första eller andra draget, även efter vintern. Ha en underbar båtsommar och skitfiske på er! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjollberg 1 Postad 4 Juni , 2008 Så här små motorer är så gamla och beprövade konstruktioner att det nog är svårt att hitta någon som är märkbart sämre än någon annan. Själv har jag en Suzuki DT4 som följde med båten. Den har aldrig klickat utan går precis som den ska och har det drag man kan förvänta sig, vad mer ska jag säga? Det är först om man bestämmer sig för exakt vilken motorstorlek man vill ha som man kan göra vissa jämförelser eftersom de olika tillverkarna gör lite olika kompromisser. Skulle jag t.ex köpa en ny 4hk motor skulle det nog bli en Yamaha F4 (eller Selva Goldfish, som är samma motor) eftersom den har bättre vikt/prestandaförhållande än andra motorer i samma storlek. De flesta 4hk motorer är bantade 6hk motorer och väger därefter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser