Gå till innehåll
söndag 12 juli 2026
Nitro

Tumlare 2006

Rekommendera Poster

Hej storfiskare!

Å, va de e skönt att får fiska och inte behöver man så långt heller för att få en totalupplevelse. Med detta menar jag givetvis att få uppleva något utöver själva upplevelsen man får på ute på havet med ett spö i handen.

Tisdagen den fjärde juli såg vi årets första graciösa tumlare söder om Måseskär. De var tre till antalet och gjorde en hastig lov runt båten. Innan de försvann norrut. Trots att hela skådespelet var över på under en minut så var dagen i dubbel mening räddad. Vad jag menar med detta skriver jag på en annan lina.

Så har vi det på västkusten. Hoppas ni som inte får plats här också har det bra./skitfiske på er/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej nitro har sett dom i norge o dom är vackra.när vi är ute här i no´ rdvästra jämtland så händer det lite då o då att vi får se bamsefar i strandkanten,brum brum rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg fem stycken som slog följe med oss en bit på väg mot laesö förra helgen. Känns nästan lite exotisk...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Har också sett tumlare några gånger denna säsong, de är rätt talrika i Kattegatt. I Norge äter man dem, har själv sett några i en frysbox när jag var där och fiskade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...