Smuggler17 0 Postad 30 Juni , 2006 Vad ska jag ha för olja i mitt gamla 270 drev, och hur mycket? Tacksam för svar - tänkte sjösätta i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_L 7 Postad 30 Juni , 2006 Det ska vara samma som till motorn enl. VP:s instruktioner. Till min motor AQ130/270 rekommenderades SAE 10W/30 alt. 20W/40 i instr.boken från 70-talet. I dag tror jag VP säljer 20W/50 till bensinmotorerna. Jag brukar använda 15W/40 till både motor och drev, mineralolja klassad för bensin- och dieselmotorer med och utan turbo. 2.2 l rymmer ett 270-drev, fylls på genom hålet strax nedanför kåpan över växelmekanismen med drevet i uppfällt läge och olje stickan urskruvad för avluftning. Jag brukar använda en liten handpump för oljebyte för att fylla på med. Byt packningarna till alla oljepluggar när du ändå håller på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smuggler17 0 Postad 30 Juni , 2006 Tusen tack för hjälpen och trevlig sommar! Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser