Mram 0 Postad 30 Juni , 2006 Har fått bekymmer med min 30hk Mariner -92. Köpte den nyservad från firma i slutet på förra sommaren och den har gått klanderfritt till nu. Den startar och går fint på tomgång och låg fart, men när man drar på gasen börjar den hacka ordentligt. Vid närmare koll upptäckte jag att båda stiften satt löst. Hade ett par nya som jag bytt men problemet kvarstår. Soppaslangen från tanken är inte klämd/vikt. Under vinterförvaring var lite (max 25%) soppa kvar i tanken men har kört mer än 2 tankar sen dess. Kan nåt filter eller dylikt ha satts igen? Jag kan inte mycket om motorer, tips mottages tacksamt! säg till om ni behöver mer info.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 30 Juni , 2006 Hej Testa att dränera förgasarna på ev kondensvatten. Eftersom vattnet ligger i botten kan den gå på lågfart(lågfartsmunstycket sitter högre än huvudmunstycket) och när den börjar suga i sej mer så följer det med lite vatten. Det finns också ett filter med vattenavskiljare under kåpan och om den koppen är full med vatten börjar det rinna in i förgasaren. Bara en teori jag har men den är billig att testa. mvh Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mram 0 Postad 1 Juli , 2006 Tack för svaret och tipsen! Ska undersöka saken under helgen. Återkommer med lägesrapport. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bota 0 Postad 6 Juli , 2006 Haft samma problemmed en mariner 40 hk 2 gånger. Första gången var det ett pyttelitet hål på ett membran i bränslepumpen. Andra gången var det ett munstycke i en av förgasarna som delvis var igensatt. Tog lös bägge förgasarna och blåste idär bränsleslnagen går in. märkte att det var svårare att blås i en av förgasarna. där satt problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser