Micke9000 16 Postad 6 Maj , 2006 Hej på Er. Va ute en sväng vid båten idag. När jag startade den så tyckte jag inte den gick som den skulle på tomgång, men men. Skulle ge mig iväg på en liten sväng. Smyger iväg lite fint men uptäcker då en del vibrationer från motorn, hmm. Gasade till en gång men det fanns inget ork i motorn. Tillbaka till bryggan igen och undersöker felet. Ahaa, ett trasigt tändstift!! Igen?. Satte dit nya för bara ett par timmars gångtid sedan. Kan det vara så att det är fel gnistgap på dem? Motorn = 5,0L v8 Mercruiser Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 7 Maj , 2006 Ingen som har en aning? Taskig tändspole kanske? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 7 Maj , 2006 Fel gnistgap borde inte grilla stiften. Men däremot om du har trötta tändkablar kan det bli överslag o skit som säkert kan ställa till det. Har du inte nyligen bytt dom så kanske det kan vara en ide. /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 7 Maj , 2006 Tack för svaret. Har bytt tändkablar nyligen. Mvh Micke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser