zumpen 2 Postad 3 Maj , 2006 Hej alla glada båtmänniskor som fått känna på värmen idag =) Har några frågor ang mitt drev, Vilket drev har jag? vad heter det alltså se bild: Ska snygga till det rejält i år då jag inte hann med det förra året, hur går jag till väga när jag rengör drevet? det sitter ju en del skit i det nu, nåt jag bör tänka på innan jag förjar karva bort skiten? Sen ska jag slipa och lacka det, ska lacka det svart tänkte jag, några invändningar på det? Hur går man till väga då? grundfärg?? Färg vart hittar man det?? Sen ang propellern, den måste också fixas till, ska den med lackas? slipa den vill jag göra och polera upp en fin yta men gör man så? ska man lacka på den sen men klarlack typ eller hur funkar det? Och det sista nu, på bilden sitter en liten hatt för centrumhålet på propellern, den såg jag var borta nu, stulen kanske?, måste man ha den o var köper man en sån isåfall? dyr? Känner mig dum för alla frågor men jag är pedantiskt nogrann med att allt ska bli rätt bara =) Mvh/Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inka 0 Postad 4 Maj , 2006 Du har antingen ett AQ250 drev eller ett AQ270 drev ,de ser alltså väldigt lika ut. Volvo penta har riktig lack som man kan lackera med spruta. www.drevdelar.se har mycket delar till bra priser kolla in där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Billy_Astorsson 1 Postad 4 Maj , 2006 Om du vill vara riktigt pedantisk även med färgvalet så ska ett pentadrev vara original gråvitt. Mercruiserdreven är svarta. //Billy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 3 Postad 4 Maj , 2006 Glöm inte kolla oljan och byta gummibälgarna! Bälgarna skall helst bytas varannat år. Ser oljan lite gräddgul ut eller beige ut måste du lämna in det för ompackning. Annars kan drevet till slut rasa vilket kostar enormt mycket. Spruta också in fett i de två smörjnipplarna som finns. Men allt detta visste du kanske redan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 4 Maj , 2006 Ok jag tackar! självklart ska inte drevet lackas svart då =) nej jag visste typ inget av vad ni upplyst mig om nu.. tackar så mycket =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser