Gå till innehåll
fredag 16 maj 2025
Gäst Peter

Bygga en båt (igen)

Rekommendera Poster

Gäst Peter

Opps det blev lite fel förra gången men nu så... Jag undrar om någon kan hjälpa mej med var man kan få tag på släppmedel, glasfiber, mm finns det att få tag på i närheten av Jönköping??.Jag har lånat en gammal Smuggler form och tänkte bygga mej en båt (till rimligt pris).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Pelle

Vilken Smugglerform har du lånat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Peter

Jag har fått låna en form till vad som ska vara en Smuggler 14 (ca4,2m) komplett med formar till säten mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst pia tibblin

Hej. Jag har inget svar på din fråga men jag undrar var du fått tag i formen till smugglern .Min far vill ha tag i en form till en smuggler 24 fot . Har du några tips var man kan finna en sådan? Mvh . Pia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kaj Björkhagen

Tjena, Pia!! Jag har lösningen på ditt problem!! Om du tar Peter´s smuggler form och sågar itu den och sedan förlänger den med 10fot borde der enligt mina beräkningar bli en 24fotare!! Om du vill kan jag maila över en komplett uträkning så du kan kontollera om den verkar stämma..... Har gjort liknande konstruktionsberäkningar tidigare med mycket lyckat resultat, bla har jag breddat en bajamaja så två kan sitta och skita brevid varandra, mycket uppskattat av damer som ofta ska gå på muggen tillsammans!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...