Gäst Peter Postad 24 Juli , 2003 Opps det blev lite fel förra gången men nu så... Jag undrar om någon kan hjälpa mej med var man kan få tag på släppmedel, glasfiber, mm finns det att få tag på i närheten av Jönköping??.Jag har lånat en gammal Smuggler form och tänkte bygga mej en båt (till rimligt pris). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pelle Postad 27 Juli , 2003 Vilken Smugglerform har du lånat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Postad 27 Juli , 2003 Jag har fått låna en form till vad som ska vara en Smuggler 14 (ca4,2m) komplett med formar till säten mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst pia tibblin Postad 8 Oktober , 2003 Hej. Jag har inget svar på din fråga men jag undrar var du fått tag i formen till smugglern .Min far vill ha tag i en form till en smuggler 24 fot . Har du några tips var man kan finna en sådan? Mvh . Pia Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kaj Björkhagen Postad 8 Oktober , 2003 Tjena, Pia!! Jag har lösningen på ditt problem!! Om du tar Peter´s smuggler form och sågar itu den och sedan förlänger den med 10fot borde der enligt mina beräkningar bli en 24fotare!! Om du vill kan jag maila över en komplett uträkning så du kan kontollera om den verkar stämma..... Har gjort liknande konstruktionsberäkningar tidigare med mycket lyckat resultat, bla har jag breddat en bajamaja så två kan sitta och skita brevid varandra, mycket uppskattat av damer som ofta ska gå på muggen tillsammans!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser