bollem 0 Postad 12 Mars , 2006 Är det lönsamt att renovera ett växelhus(dåliga drev) till en 65hk suzuki ifrån början av 80-talet? Sitter nya lager dock. Någon som har en ungefärlig gissning på vad det skulle kunna kosta? LÅter dyrt Att köpa ett nytt växlehus kostar väl en förmögenhet skulle jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Mars , 2006 Du har helt rätt, det lönar sig inte. Ifall du hittar ett så köp ett begagnat eller en motor vilken rasat men har ett Ok växelhus. Du skriver att det är bytt lager, detta har väl kostat kring 5 lock, och då har väl också packboxarna bytts. Nya drev, ifall det över huvud taget går att få tag i, en gissning omkring 3 - 4 tusen kronor styck. /lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 12 Mars , 2006 Hej, Tips: Kolla med t ex Marinhallen (länk) om de har ett beg växelhus alt vad de skulle ta för att renovera ditt befintliga. Hade förr en Suzuki DT65 1991 som växelhuset behövde tas isär på. Bara isär- samt ihopsättningen gick på 1500 kr (2002 tror jag det va), pris för material tilkom (i mitt fall var det bara nån hundring för det som skulle bytas i växelhuset och så byttes packbox samtidigt). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 12 Mars , 2006 Usch! Dreven lät inte billiga. Får kolla med marinhallen imorn. Tack för tipsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser