elektrikarn 124 Postad 16 Februari , 2006 ok,ska träna på att köra båt,tack för svaren, ....funderar ändå lite på en rudder....vi får se,skall städa elsystemet först Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 17 Februari , 2006 Men ett 2 vinkeljärn kan ju knappast göra så mycket på farten eller? jag fattar fortfarande inte riktigt hur det kan funka med rudder vid back. propeller vattnet går ju föröver vid back dvs. för att få en god styrförmåga måste det ju finnas ett roder framför propellern... Välkommen till Maringuiden förresten Robert! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 17 Februari , 2006 Var finns de sk rudderna att köpa? Är själv lite nyfiken. Finns det ngn hemsida? /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 17 Februari , 2006 He he!http://www.rudder.se/ /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svenne26 0 Postad 22 Februari , 2006 Har sett att jag omnämns i chatten, jag är hamnkapten på morarnas båtklubb på gålö och jag har en rudder på min windy 26:a och jag har fått en ny båt. Innan kunde jag inte hantera mnin båt i låga farter, sidsjö och backning. Men med rudder klarar jag det nu,vi har monterat rudder på skillsö,joda, albin 25 och alla är till 100% nöjda. Mvh Sven Elgevall MBK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser