Terrafobica 69 Postad 30 November , 2005 Kursen i navigation (Förarbevis och kustskepparen) går nu mot sitt slut, och om två veckor är det skrivning. Är det någon som har ett gammalt prov (utan facit självklart) så att man kan testa sina kunskaper. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 30 November , 2005 Hmmm, jo kanske, men det känns fuskigt. Tänk om jag skulle få just det provet. Men den risken är väl kanske inte så stor med gamla prov. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 30 November , 2005 Jo, jag har letat en del, men om ingen har något är det ingen katastrof. Det känns som att det sitter. Idag var första och enda skolken. Sitter i båtklubben och läser i lugn och ro ganska ofta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 30 November , 2005 Båtar har jag väl i blodet antar jag, efter min uppväxt i en fiskeby i södra Norrland. Men att sitta i styrlelsen för en Stockholmsk båtklubb utan formell kompetens är lite skämmigt, och pikarna finns där, var så säkra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 1 December , 2005 Nja... Du kan nog glömma det. Vår examinator har 5-6 olika prov för att förhindra något sådant så Du kan nog ge upp letandet. (ps. Jag skriver på Måndag) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 1 December , 2005 Skriver också denna månaden för VHF och Förarebevis.. (12/12) Vi har fått ett par A4 med typiska frågor av vår lärare så vi kan öva hemma. Beroende vilken lärobok ni har så kan det finnas bra repeteringsfrågor efter varje avsnitt. Vår lärare sa huvudsaken är att ni har inblick och en övergripande förståelse, ett prov är ett prov, övergripande kunskap är viktigare än ett par frågor! Vilket kan visas med ett kompletterande muntligt förhör! Måste påpeka att vår lärare är inte samma person som förhörsledaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 5 December , 2005 Nu har jag skrivit. Det var inte så komplicerat som jag fruktade, har Du varit vaken på lektionerna så är det nog inga störe problem. Befälhavare Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 14 December , 2005 Nu är det över, pust. Kom nyss hem från skrivningen som den ende i klassen med alla rätt Nu blir det en virre eller två! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 14 December , 2005 Fast egentligen, man är ju Örlogskapten redan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 15 December , 2005 Måste slinka in här och berätta att jag också klarade mig med full pott på Förarebeviset Tog även VHF kursens prov.. 70 av 70 möjliga poäng Så.. nu är haven lite tryggare igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 15 December , 2005 Hur ska man klara av att vara ödmjuk efter det här då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 15 December , 2005 Tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser