iwar 0 Postad 4 November , 2005 min logg dog i somras fick inte igång den med rengörning av paddelhjulet strax innan jag tog upp båten, provat nu på land med å snurra hjulet för hand?? ingen reaktion! förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bating 0 Postad 5 November , 2005 Vad är det för logg? Vilket fabrikat och vilken modell? /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 5 November , 2005 Iwar, Gissar att du har en elektronisk logg, ej original vajerdriven logg eftersom du skriver paddelhjul. Har du isåfall några siffror/tecken i displayen? Om ja, då fungerar troligen logginstrumentet, felet finns i kabel eller givare. Det är en mycket svag strömsignal som går från givaren till instrumentet.En oxiderad koppling på vägen? Om nej, då får du först kolla att det finns spänning fram till instrumentet. Dåliga kontakter kan ställa till det. Lycka till. SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 5 November , 2005 ja det är en silva det visar två -- i displayen det verkar vara en extra massa meter kabel med som är uppsnurrat och hophäftat med ett buntband kanske fått någon spoleffekt där? men kan jag ohm mäta eller något? kopplingsschema? har två displayer brukar ha den ena på ljup & den andra på fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst guest Postad 5 November , 2005 Även jag hade problem med min logg i somras. Detta fixade sig dock sedan jag ändrat i inställningarna i instrumentet. Jag minns inte exakt vad som var fel, men jag skulle börja med att kolla dessa. Manual finns att hämta sim PDF på Silvas hemsida. Av manualen framgår också färgen på det parter (ledare) som går till logg- resp. temp-givare om du har en kombigivare. Vet ej exakt konstruktion på denna givare (spole eller Hallelement), men om du lyckas mäta upp en rimlig resistans i givaren är den sannolikt hel. Sen återstår problemet att veta om paddelhjulet verkligen snurrar. Jag tror inte du behöver oroa dig för att kabelrullen skall innebära några problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 5 November , 2005 Är det en Silva Star? SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser