Trevia 0 Postad 12 Oktober , 2005 Tänkte köpa ny GPS, men vet inte riktigt vilken jag vill ha. Hade tidigare en Garmin 182c och tyckte den funkade bra men det kanske finns fördelar med andra. Den skall ha inbyggd antenn så jag kan flytta den mellan mina båtar och den ska fungera även om man åker i ca 30 knop. Prislappen ska ligga under 10000:- inkl sjökort för mälaren och stockholms skärgård. Beskriv gärna varför du tycker att just ditt förslag är den mest lämpliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Familjen 0 Postad 12 Oktober , 2005 Här kommer ett tidigare inlägg http://www.maringuiden.se/forum/;thread=64986 Mvh ///Lelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 13 Oktober , 2005 Jag skaffade en Garmin GPSMap 178C plotter och ekolod i ett med inbyggd GPS-mottagare, super nöjd ! GPS-system fungerar oberoende av farten och egentligen tror jag det fungerar bättre ju högre hastighet man har( du vet försvaret robotar mm ....) När du skriver 30 knop menar du kanske att ekolodet skall fungera i denna fart, här tror jag inte modellen spelar så stor roll utan det mesta hänger på hur du monterar ekolodsgivaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser