Gäst Anders Postad 8 Oktober , 2005 Vad är det i särklass bästa sättet att polera upp en trött ljusblå gelcoate yta. Medel och polermetod önskas- nån som har ett tips? A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 8 Oktober , 2005 Börja med en lackrengöring. Finns av många olika fabrikat. Fortsätt därefter med en Rubbing (flytande eller i pastaform) Sedan övergår du till en polish. Avsluta till sist med en skyddande vax. Maskinbehandling är det bekvämaste, men annars trassel och polertrasor. Efter ett flertal timmar så har du en vackert glänsande båt klar för nästa säsong. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterRiverInn 0 Postad 9 Oktober , 2005 Här ett tips beroende på vad och hur mycket som är dåligt på din båt. Jag hade dina tankar för en min fd Ryds Hajen HT. Hela det blå skrovet hade blivit kritat. Fick ett tips att lacka om istället, själv alltså. Det var för det första mycket enklare och snabbare och skrovet blev som nytt. Slipa 2ggr,torka med lacknafta och måla ett par kvm dm i taget. Kanske totalt bara 10 timmars jobb. Superenkelt! Jag fick bra tips av International på en mässa som tipsade mig använda deras Toplack.Sedan behövde jag ju inte göra mer med skrovet på flera år, bara tvätta av. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser