Gäst JO Postad 8 September , 2005 Hei! Søta Bror. Vi er en familie fra Norge som vurderer å kjøpe oss en Nimbus Commander340.Vi har forsøkt og finne artikler / tester av denne båten, men har ikke lykkast.Derfor prøver vi å forhøre oss på dette forumet om det er noen som vet hvordan denne båten har blitt motatt i Sverige.Både negative og posetive sider skulle være intresangt og høre om. Om noen skulle orka svara oss så på forrhand tusen takk. Hilsen Jo med fam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 8 September , 2005 Försök att sök efter: nimbus 340 commander test eller nimbus 340 commander articles Då hittar ni mera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nimbusen 0 Postad 10 Juli , 2007 Hejsan! Jag har själv en Nimbus 340 commander och tycker att det är en underbar båt. Den har också fått bra kritik i alla tidningar och har vunnit priser för den bästa båten. Den är helt klart värd pengarna. Men jag har ett problem, i alla artiklar står det att båtens toppfart är 27 knop. När jag och en till(normalstora) är i båten maxar den ca 20 knop, det är marschfarten enligt alla artiklar. Kan det vara något fel på motorn eller något liknande. Uppskattar alla svar jag kan få! Mvh/David Tack på förhand! Senast ändrad av nimbusen | 10 juli 2007 | 22:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 10 Juli , 2007 Svenska båttidningen Vi Båtägare nr 12 2006 sidan 52-54. Test Nimbus 340 Commander. /Bo Senast ändrad av bossee | 10 juli 2007 | 22:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nimbusen 0 Postad 10 Juli , 2007 Vilket datum? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 11 Juli , 2007 Vi Båtägare kommer ut 1 gång per månad så det blir december 2006 (nr 12) de testade båten i. Kan kanske fixa en kopia åt dig. Mailar dig i så fall. /Bo Senast ändrad av bossee | 11 juli 2007 | 11:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nimbusen 0 Postad 11 Juli , 2007 Skulle vara jättesnällt. Jag har inte hittat den annonsen på vi båtägaare hemsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser