Nickem 1 Postad 1 September , 2005 Hej, var i kontakt med en Serviceverkstad ang vinterförvaring och service av motorn, en Mercury 90 fyrtakt - 04. Han påstod att motorn lika gärna kan sitta kvar och förvaras utomhus under vintern? Är detta riktigt, eller är det bättre att ha motorn inomhus? Han sa också att det var lugnt försäkringsmässigt då jag har dubbla motorlås... på förhand...Niklas... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 1 September , 2005 I princip är det nog inga problem att låta motorn sitta kvar (man kan ju göra liknelsen med en bilmotor). Men, kolla först vad ditt försäkringsbolag säger om saken, även om du nu har dubbla motorlås. Sådant brukar stå i försäkringsvillkoren. Jag tror kraven från försäkringsbolagen har skärpts. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wugeman 0 Postad 1 September , 2005 Det är nog inga problem att ha motorn utomhus, sålänge som du förbereder motorn på samma sätta som du gör med bilen då det blir kallt. Häll i glykol, annars är det inge kul alls. Men det är klart, det är alltid bättre att ha inomhus. // Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 1 September , 2005 Håller med föregående..... Slipper evt frysskador och det blir inte riktigt lika viktigt att vinterkonservera den om du har den varmt... Har man plats hemma så är det nog det bästa... Själv har jag min i källarförrådet fastlåst.(fastbultad kedja i betongvägg lås) Den är heller inte synlig utåt... Att tänka på För en klantig tjuv tar det uppemot 3min att såga loss en utombordare från akterspegeln! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 1 September , 2005 Det finns konserverings spray som man spruta in i förgasarna så konserverar man hela motorn. Man sprutar till motorn stannar med sprayen då är den riktigt konserverad. har hört att glykol gör mer skada än nytta vad det gäller utombords motorer. Det skulle räcka och köra den med sötvatten och tilta ner snurran så vattnet rann ut. En sådan spray burk kostar c:a 130 spänn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser