Gå till innehåll
söndag 05 oktober 2025
Antonov

9 gäddor!

Rekommendera Poster

För ett år sen eller två köpte vi en tomt vid sjön sommen, Vi har börjat bygga där nu i sommar och även lagt i båten. Dom senaste helgerna har jag fiskat en del och själv har jag fått 6 st gäddor varav tre vid samma grund. Och min syster har fått 3 st varav en vid samma grund som mina tre. Vi har fiskat genom trolling. 

Har haft stuga vid en annan vik i samma sjö men nu har vi alltså in en annan vik och det är jäkligt skoj att utforska nåt nytt och att fisket går så himmla bra. jag menar på 6-7 fisketillfällen är det väl bra med 9 gäddor totalt? nu har detta inte varit några stora rackare men ändå. 

Men den igentliga meningen med detta inlägg är att tipsa om en wobbler, Vi har alltid fått mest gädda på denna och mina sex i år har alla varit på denna, det är ABU`s Rödvita wobbler med ställbar sked tror till och med att den heter Red and White, någon annan som har det? För i sjön sommen verkar det i alla fall fungera Hej på er.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Ja, den röd-vita Hi-Lo'n är en klassiker.

Jag föredrar den mellanstora med hel kropp men har även fått en hel del med den ledade.

Inte i sjön Sommen men ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo vi har ett liknande det draget, fast det är ingen wobbler va utan det roterar? har en grön med svarta streck på ryggen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...