Gäst Stefan Postad 26 Augusti , 2005 min mariner utombordare startar inte tacksam för goda råd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gäst Postad 26 Augusti , 2005 tändsiftet får gnista och det verkar komma fram bensin...tacksam för för Häls Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 26 Augusti , 2005 Hej, Hur långt kommer bensinen? Till förgasaren? Men kommer den igenom också så den har chans att nå förbränningsrummet? Kommer bensinen inte igenom förgasaren så får du nog ta och göra ren förgasaren. Vad är det för årsmodell på din Mariner 7 hk? Sprängskiss borde finnas här, så du ser hur det ser ut innan du börjar plocka isär. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?reqFor=29 Välj sen Mariner. Det lustiga är att det inte finns nån 7 hk där, så antigen bör du kunna kolla på en 6 hk eller en 8 hk, antagligen liknande förgasare på dessa. Flottören (float) och nålventil (needle valve) inkl dess säte brukar vara sånt man får kolla upp att det inte är slitet. Om det verkar OK så ta isär förgasaren och gör rent överallt och blås torrt med tryckluft (kompressor el luft på sprayburk). Bränslepumpen, dess gummimembran, håller inte i evighet heller så det kan vara misstänkt också. Kolla även att stiftet ser OK ut och du använder rätt typ av stift och att du har rätt gap. Om du kör på väldigt gamla stift kan det ev vara dags för nya stift. Utseende på stift att jämföra med (normal och övriga): Länk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst rockan Postad 27 Augusti , 2005 hej stefan jag hade liknande fel på min motor. det enda jag fick göra för att få den att gå var att ta den förgasaren. ock lägga den i ett bad en dag eller två. och köra med en rensnål och blåsa rent lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser