Gå till innehåll
fredag 05 juni 2026
Seafl0wer

Ny dekal till HR 455 Sport 1996

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

Mina nuvarande dekaler på min Höga Rodd 455 Sport (1996) har sett sina bästa dagar så idag drog jag bort dom från skrovet. På HR:s hemsida kan man endast beställa den nyare fula varianten. Jag är alltså ute efter 2st nya dekaler med den äldre designen med den "fladdrande" svenska vimpeln under texten (se bifogad bild)

Finns det någon här på forumet som har koll på vart man möjligen kan hitta en ny dekal av den äldre modellen?

mvh // Mats

HR_455_Sport_dekal.jpg

Redigerad av Seafl0wer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Seafl0wer:

Hej!

Mina nuvarande dekaler på min Höga Rodd 455 Sport (1996) har sett sina bästa dagar så idag drog jag bort dom från skrovet. På HR:s hemsida kan man endast beställa den nyare fula varianten. Jag är alltså ute efter 2st nya dekaler med den äldre designen med den "fladdrande" svenska vimpeln under texten (se bifogad bild)

Finns det någon här på forumet som har koll på vart man möjligen kan hitta en ny dekal av den äldre modellen?

mvh // Mats

HR_455_Sport_dekal.jpg

Kolla med firma Dekaltrim, Den firman har dekalkit till andra båtar, kanske kan dom fixa nya dekaler till din båt också?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du ringt och pratat med HR?

Alltså båttilverkaren inte personalavdelningen😉

De har kanske mallarna kvar i något filformat som de kan skicka till Dekaltrim eller den firma som gjort dekalerna åt dom så får du de rätta dekalerna. 

Skicka ett e-mail annars och fråga.

//Pär

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2026-05-07 vid 22:37 skrev Mercury_44XS:

Har du ringt och pratat med HR?

Alltså båttilverkaren inte personalavdelningen😉

De har kanske mallarna kvar i något filformat som de kan skicka till Dekaltrim eller den firma som gjort dekalerna åt dom så får du de rätta dekalerna. 

Skicka ett e-mail annars och fråga.

//Pär

Jag hade precis samma tanke, så nu har jag skickat ett mail till HR Boats för att se om dom har något i arkiven/förråden som kan hjälpa mig 🙂
Att sätta på dekalen med den nya designen (som dom säljer på deras webbshop) finns inte på kartan, så attans ful om man jämför med den klassiska HR-vimpeln.

Redigerad av Seafl0wer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om de nu mot förmodan inte har sparat mallarna öht, så kan du höra med t.ex. Dekaltrim eller någon annan som gör dekaler vad de behöver för att göra så lik kopia som möjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2026-05-10 vid 22:21 skrev Mercury_44XS:

Om de nu mot förmodan inte har sparat mallarna öht, så kan du höra med t.ex. Dekaltrim eller någon annan som gör dekaler vad de behöver för att göra så lik kopia som möjligt.

Hej!
Jag mailade HR och dom kontaktade sin UL ("Textbild.se") som levererar deras dekaler. Inga problem, dom hade mallarna kvar så dom fixade nya dekaler (med den gamla vimpel-designen) direkt, mycket bra och snabb respons :)
Till helgen ska dom klistras på innan årets premiärtur 😎

Tack för ditt engagemang i frågan, mycket uppskattat 🤝

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...