Mercury_44XS 726 Postad måndag kl 12:38 Det ser bra ut👍 Har du dragit åt kulventilen permanent? Den sitter väldigt nära propelleraxeltätningen... //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SCGB 18 Postad måndag kl 12:45 Gött! Jo det har jag, men det är nog bilden som luras lite. Det finns ingen risk att de kommer ivägen för varandra. Sen är placeringen av sjövattenintaget lite dum ändå eftersom det linar upp perfekt med växelvajern till backslaget. Men det får bli ett framtida projekt om den ska flyttas. Slangen mellan det nyinstallerade sjövattenfiltret och motorn ligger också onödigt nära axelkopplingen. Jag får nog ev borra ett hål i skottet så att jag kan få undan den mha buntband. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 372 Postad måndag kl 13:29 (redigerade) - Ja jösses ... Jag lovade tydligen tidigare att jag skulle lägga upp info om linjering motor/backslag gentemot propelleraxeln. - Nåväl här kommer det: Se tråden nedan. - Hålet jag borrade mitt i delningen av kopplingen, är till för att det ska gå lätt att bända isär halvorna för att kunna föra in bladmått o kolla att halvorna ligger rätt mot varandra. https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?p=4523813&hilit=Motorkuddar#p4523813 Redigerad måndag kl 13:37 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser