Peter_G 1 Postad 23 Augusti , 2005 Hej Hur högt från vattenytan ska en badbrygga sitta? En sådan man har bak (i aktern) på båten. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 23 Augusti , 2005 Hej! Ca 15cm ovanför vattenlinjen blev jag rekommenderad. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 23 Augusti , 2005 Hej igen! Inte ca utan minimum. Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chiefen 0 Postad 23 Augusti , 2005 Tänk på att plattformen inte ska kunna gå ner i vattnet när du gasar. Om du skriver vilken typ av båt du har så kanske någon kan ge ett säkrare svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
d88-jwn 0 Postad 23 Augusti , 2005 Titta på svallvågen efter båten innan du sätter dit den - det är som sagt olika för olika båtar men det är en bra idé att inte underskatta kraften i den vågen. hej/Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 23 Augusti , 2005 OUPS, slet bort halva teaken, måste ut och kolla vågen som kommer när man stannar farten... 15 cm låter klokt Båten är en minimax 690. Tack för tipsen. Men Kickdown vem kör båten på bilden??? Vill du inte synas? //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 24 Augusti , 2005 Virke i hela viken???O det var bara halva som slets loss??? Undrar hur stor badbrygga du hade...? Påminner mig om selcon nu.....*s* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baba 1 Postad 24 Augusti , 2005 Hmm... Låter som om Skottens svallvåg kan ha farit ner till sydöstra asien (om det hände för ett halvår sen, men då lär det ju varit en isbrytare han hade, med tanke på årstiden...)... Kankse tog vågen med sig kickdown också när han skulle ta bilden på sin båt?? Oops, höll mig inte till ämnet, men kunde inte hålla mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baba 1 Postad 24 Augusti , 2005 Skotten, jag tycker du ska höra med steve om du kan få lite hjälp att konstruera om din efter hans ritningar... Vad jag har förstått är inte hans klar, men den måste ju finnas med på nåt hemligt dokument (förmodligen inlåst i nåt kassavalv på 3:e däck eller så...) Allt virke tillbaka... Fick du fatt i ankaret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 24 Augusti , 2005 tror nog Skottens badbrygga slår min...eller så var det en jäkligt liten vik...eftersom hela viken var fylld av brädor ...o då ska man ha i åtanke att det bara var halva badbryggan som gick i knas...så nu får jag nog rita om min badbrygga...nu är det inte kvadratmeter vi snackar om längre...utan hektar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser