Watgu 0 Postad 21 September Hej, jag har en liten seglingsjolle Askeladden 14 som tillverkades åren 1964-1983. En båt som jag har mycket glädje av. Tyvärr har nu nedre fästet (stålpiggen) för rodret på akterspegeln försvunnit. Skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig att få tag i den del som saknas eller hänvisa till någon som kan tänkas ha den saknade delen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 074 Postad 21 September 4 timmar sedan skrev Watgu: Hej, jag har en liten seglingsjolle Askeladden 14 som tillverkades åren 1964-1983. En båt som jag har mycket glädje av. Tyvärr har nu nedre fästet (stålpiggen) för rodret på akterspegeln försvunnit. Skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig att få tag i den del som saknas eller hänvisa till någon som kan tänkas ha den saknade delen. Om man inte vet hur det ser ut på akterspegel o roder så är det svårt att komma med förslag. Om du provar att googla "roderfäste" så hittar du ett antal varianter på fästen både för akterspegeln o rodret. Du får kanske vara beredd på att byta både på akterspegel o roder för att hitta delar som fungera tillsammans. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser