Snipotto 0 Postad 26 Juni Hej, har problem att koppla in motorreglaget till min Yamaha F15AEH 66M L 501579 Fyrtakt. Finns det elkopplingsschema både till motorn och reglaget? Pinsamt nog har detta funkat i alla år och jag har kopplat isär kablarna varje år för vinterförvaringen men i höstas gick något fel…… Det finns inte snabbkoppling på motorn. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 165 Postad 26 Juni Hej Jättebra att du anger modellbeteckning typnummer och serienummer, mycket enklare då👍 Din motorn är ju en rorkultsmodell med elstart som byggts om till fjärreglage och därför finns inga snabbkopplingar Hittade detta: https://www.crowleymarine.com/d/tech_article/electrical-wiring-diagramf15aeh-2006-lit-18616-f1-50 Har du Yamaha original fjärreglage? Hoppas detta hjälper dig på vägen. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipotto 0 Postad 26 Juni Tack Pär! Jag kollar detta imorgon, reglaget är orginal Yamaha, det köpte jag nytt. Motorn var två år gammal när jag köpte den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 165 Postad 26 Juni Kan du ta en bild på reglage och kablar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipotto 0 Postad 27 Juni Tack Pär! Jag kollar detta imorgon, reglaget är orginal Yamaha, det köpte jag nytt. Motorn var två år gammal när jag köpte den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipotto 0 Postad 27 Juni Fixar bild imorgon på reglage Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser