yamarin650 5 Postad 10 Juni Hej det satt en kabel som går till CDU boxen som vittrade sönder när jag tog i den , den går upp under svänghjulet och jag undrar om ni vet vad den ska vara till (bild) wht står det på plinten motorn vägrar starta och när den gör det ryker den nanting så påverkar denna svarta kabel någonting med starten och gången! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 171 Postad 10 Juni Hej Behöver ett serienummer på motorn för att säkerställa att det är helt korrekt. Det står nog wht/blk på den första plinten och den kabeln skall var vit med svart rand. På nästa står det blk/yel och den skall vara svart med gul rand Nästa står det blu och den är blå Sen är det en röd på sista. Dessa kablar kommer från "triggern" som har 4 kablar. Ser inte ut som original när jag ser anslutningarna för blu och red, nästa (svart/gul) är däremot en originalkabel. Kan vara någon "klåfinger" som skarvat eller kopplat fel och sannolikt är en eller flera komponenter i tändsystemet defekta. Inget man kan mäta själv om man inte har specialmultimeter med DVA adapter och tillgång till korrekta mätvärden. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 10 Juni Tack👍 77127044303__5DDB39D1-358A-4C37-B525-5764AC9A562E.MOV Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser